Kuidas poel läheb?

Mulle kunagi öeldi, et küsimusele “Kuidas läheb?” tuleb vastata motiveeritult “Hästi!” Ma ausõna üritasin, aga ma ei saa sellega hakkama. Mulle meeldib olla aus ja kui inimene juba küsib, siis peab ta ka valmis olema detailse vastuse jaoks.

Slow pood Aparaaditehases on nüüdseks lahti olnud kuu aega ja selle aja jooksul olen ma vähemalt korra päevas pidanud vastama küsimusele, “Kuidas poel läheb?” Keskmise eestlasena on mu vastus enamjaolt hägune ja põiklev “Normaalselt” või “Hästi, vist.” Mul ei ole võrdlusmomenti ja keegi ei ole mulle öelnud, kuidas ühel alustaval, idealismil baseeruval poel minema peaks.

Et üritame Slow poodi valida kaupa, mille tarneahel on läbipaistev, siis usun sellesse, et ka poe tegutsemine võiks olla võrdlemisi läbipaistev. Seega üritan nüüd siin veidi pikemalt vastata küsimusele, kuidas meil siis läheb.

Pood sai avatud 9. märtsil ja esimestel päevadel oli riiulite vahel uudistamas päris mitu tuttavat nägu, kes meid juba pop up poodide ajast saati toetanud on. Lisaks ka mitmeid teisi, kelle nägusid ei tunne, aga näha ja kuulda oli, et ollakse meie tegevustega kursis ning saadi lõpuks ka uudistama tulla. Lisaks on aga kuu jooksul astunud meie juurde sisse ka hulk esmakordselt poe avastanud inimesi. Oleme saanud palju selgitada, mis ja miks Slow on ja reaktsioonid on siiani olnud positiivsed.

Meil ei ole kuskil poes suurt silti mis ütleks vegan, orgaaniline, mahe vmt. Teadlik valik on meie jaoks esmaoluline ja Sina, kui Sa siia oled tihedamini lugema sattunud, tead seda. Neid, kes ei tea, tahame aga poodi meelitada meie kaubavalikuga ning hea meelega räägime kõigest pikalt ja laialt. Tore on ka see, kui keegi leiab endale miskit ilusat, sellega koju läheb ja võibolla alles seal avastab, et oma uue lemmiku juurde käib enamat, kui vaid hea disain.

Nii otse kui kaudselt oleme saanud ka küsimusi erinevate kaupade kohta, mida meie juures veel näha tahetakse. See on aga võrdlemisi keeruline teema. Nimelt üritasime Slow panna nii palju kui võimalik püsti omade vahenditega. Kui tahta aga meeletult suurt ja mitmekesist kaubavalikut, on vaja suuremat algkapitali. Me aga andsime endast nii palju kui anda oli ning nüüd uurime ja kuulame teie soove, mis veel puudu on. Lisaks on ka suurte kaubamägede soetamine ilmselgelt jätkusuutliku ja teadliku mõttelaadi vastand. Poeletil mõttetult seisev kaup ei ole kuidagi jätkusuutlik.

Siiani oleme aru saanud, et Woron pesu on populaarne ja valik täieneb seepärast ka juba varsti. Uued Living Naturally klaaspurkides või lausa pakendivabad tooted on juba teel ja ka Zotteri šokolaadid on tellitud. Zuperzoziali juba ammu edukaks osutunud reisitassid saavad ka varsti täiendust, veel ilmselt enne aga võtame ka veel teise sarnasel põhimõttel tasse tootva firma mudelid valikusse. Mud Jeans teksade valiku suurendamine on ka eesmärk, samas võtame aga vastu ka eritellimusi nende toodetele. Hetkel oleme veidi hädas ideaalse sokitegija leidmisega, ilmselt aga suureneb varsti taas Minga Berlin valik ja tulemata ei jää ka Stanley & Stella mõnusad linased ja Modal särgid. Varsti-varsti lisandub ka uus jalanõude tootja valikusse.

Meil on aga ühes väga pikas Exceli tabelis veel päris korralik nimekiri potentsiaalseid brände, mida poodi igatseme ning meeleldi kuulame ka Sinu soove. Alati ei saa aga lubada, et need täidetud saavad.

Lühidalt öeldes üritame kaubavalikut kohendada vastavalt oma nägemusele ja klientide soovidele. Hinnaklassi hoiame sellisena, et igaüks saaks endale nii väikesema soodsa ostu, kui pikaajalise investeeringu lubada. Allahindlusi meil aga väga oodata ei ole, kuna usume sellesse, et hästi disainitud ja toodetud asjadel on kestev väärtus olenemata trendidest ning aastaaegadest.

Ma vist ei vastanud küsimusele … ma arvan, et läheb nii, nagu alustaval poel minna võiks – töiselt, vahest veidi segaselt, motiveeritult. Ah, ja läheks veel paremini, kui Sa meile koos sõpradega külla tuleks 😉