Slow uusaastakümne lubadused

Tõsi, jaanuar hakkab vaikselt juba ühele poole saama, aga see on vaid üks kuu käesoleva kümnendi 120st. Seega on täiesti adekvaatne aeg lubadusi hakata tegema ja Slow kavatseb (vähemalt plaanipäraselt) kolmekümnendateni olemas olla. Loomulik on aga, et mitte samasuguselt nagu olime alguses. Naeruväärselt kiirelt muutuvas maailmas ei pääse ka meie arengust. Seega siia kümnendi algusesse veidi tagasivaadet ja lähituleviku plaane.

Pool kümnendit Slow ajalugu

Kuigi mingi poe tegemise mõtted said alguse juba 2010. aasta paiku, hakkasid konkreetsemad plaanid vaikselt podisema 2015. aastal. Ja nagu sa ehk tead, oli 2016 Slow päris algusaasta, mis laiemalt maailmas oli üks täielik jubedus – kõik need surnud kuulused ja Donald Trump. Sellele järgnev aasta tegelesime paika loksumisega ning 2018 jälle kõige lammutamisega ehk Aparaaditehasest põgenemise, pop up poodide ja kaubavaliku vaid e-poele kohandamisega. Möödunud aasta tõi rahulikuma perioodi, kus veidi asjade üle mõelda ja vaikselt uusi katsetusi teha. Nii tegime näiteks algust ettetellimustega.

Alanud aasta on aga maailmapäästmise seisukohalt üsna kriitiline. Ka meie vaatame kriitiliselt oma tegevust üle ja toome sisse veidi muudatusi. Selleks ka see postitus – et sind ette hoiatada.

Stiil

Slowd luues oli meil mõttes enese-, keskkonna ja stiiliteadlik inimene, keda pigem ei huvita trendid.

Seetõttu on meie jaoks alati oluline olnud minimalistlik külg – monokroomsus, lihtsad lõiked ja head materjalid. Vahel on aga vaja veidi hulle värve ja lõbusamat meeleolu, mistõttu oleme ka alati valikus hoidnud trendikamaid brände. Nüüd, kui oleme edasi arenenenud ja muuseas edukalt ettetellimuste süsteemi sisse toonud, leiame, et on aeg enamuses rohkem oma esmasele stiilipuhtusele panustada.

Brändid

Sellest põhimõttest tulenevalt vaatame sel aastal ja muidugi ka kõikidel tulevatel uuesti kriitilise pilguga üle kõik oma brändid. Muidugi teeme seda iga kord, kui uued tooted müüki võtame, kuid ajad muutuvad, nagu ka brändid ja meie standardid.

Seepärast läheb näiteks esimesena meie laost välja Dedicated. Good On You brändide portaalis on neil viiest võimalikust punktist olemas neli ja see ei ole igapäevaseks müügiks enam meie jaoks küllalt. Küll on aga neli siiski hea hinne ja kogu nende toodang orgaaniline ning vägagi ilus. Seepärast säilib esmalt Dedicated toodete ühistellimuse võimalus.

Materjalid

Tulevikus paneme veel rohkem rõhku keskkonnasõbralikele materjalidele. Kui puuvill on meie müüdavates toodetes olnud alati orgaaniline, siis oleme algusest peale tegelikult tahtnud puuvilla vältida selle suure veejanu tõttu. Paraku osutus see raskemaks, kui oleks võinud arvata. Ja kallimaks. Sõbralikumate materjalide, nagu lina ja kanep, otsingud võtame aga uuesti ette ja loodame lisada valikusse uusi brände ja tooteid.

Basics

Laovalikusse jäävad aga kindlasti igapäevasemad asjad, nagu kosmeetika, veepudelid, sokid, veidi magusat jm pudi-padi. Muidugi ka valik raamatuid. Lisaks nt kõige lihtsamad ühevärvilised särgid, pusad ja valik teksapükse, chinosid ja muud riided, mida pikaks ajaks soetada.

Rohkem ettetellimusi

Ettetellimuste süsteemil on meie jaoks kaks peamist eelist ja põhimõtet – me ei hoia oma laos asju, mis ehk ei müü nii edukalt, kui arvasime ja kui Sina meie kliendina pead oma soovitud toodet ootama paar nädalat kuni paar kuud, siis ilmselgelt on see läbimõeldud valik, mida pikalt kanda ja seega oma keskkonnajälge ka põhjendab.

Lisaks on meil kaks süsteemi. Kohalikud disainerid nagu k u u l ja Gerda Retter pakuvad tooteid, mis lähevad tegemisse alles siis, kui sinult tellimus tuleb. Välismaised tooted on aga valmis, kuid veel tootja laos. Need tellime siis vastavalt kokku kogutud soovidele. Iga kuu ettetellimsi valime vastavalt hooajale ja uutele avastustele.

Väga basic toodete osas aga tekitame rütmi. Hetkel näiteks võid olla kindel, et Mud Jeans saab tellitud kord kvartalis (jaanuar, aprill, juuli, oktoober) ja sama kehtib pesuga, aga üle ühe – Lovjoi (veebruar, august) ja Woron (mai, november). Kvaliteedi ja keskkonna seisukohalt kõrgelt hinnatud Bleedi tellime siis,  kui väljas on hooaja uus kollektsioon (umbes märts ja september). Dedicatedile tekitame ka omaette rütmi, esimene ühistellimus tuleb koos 2020 suvekollektsiooniga, umbes maikuus. Kevadel võtame ette kindlasti mõne brändi vabaajajalatsite tellimuse (Ethletic, Nae Vegan või mõni uus bränd).

Selle kõige tulemusel läheb Slow pood järgmiste kuude jooksul ilmselt rohkem must-valgeks ja laovaliku osas ehk ka veidi kallimaks.

Jätkuvalt on meile aga oluline pakkuda paremaid alternatiive ka veidigi sõbralikuma hinnaga. Kui mitte laovalikuga, siis ettetellimustena jäävad ka soodsamad brändid kindlasti valikusse. Nagu öeldud, vaatame kõik veel kriitiliselt üle.

Blogi

Kiires maailmas on ka kirjutamine muutunud keerulisemaks. Küll aga saad jätkuvalt olla kindel, et kord kuus ilmub Müürilehte ja kuu hiljem blogisse üks keskkonnakolumni postiuts. Vahepeal üritame ka muidugi teisi teemasid sokutada ja ka sinu soove ses osas kuulata.

*Kui tunned, et saaksid blogi pidamisel olla kasulik, anna endast kindlasti märku. Oled mõne toreda kohaliku ökobrändi eestvedaja, tutvusta meile oma tooteid.

 

P.S: Heleni uusaastakümne lubadus – rohkem joogat.