See postitus on Sulle, kes Sa nägid Slow töökuulutust, aga kahtled veel meis või hoopis endas. Üks kahest või sootuks kolmandat, et võib-olla oled just Sina see, kes uuel aastal minu troonile istub, siis tahan Sulle omalt poolt mõned lihtsad read anda. Nendes on vanema õe stiilis julgustamist, praktilisi soovitusi, armsaid hetki ja neid piinlikke letitaguseid seikasid ka. Ilma viimasteta ei oleks kuigi lõbus. Kes see ikka viitsib lugeda, kuidas keegi kogu aeg fun-fit-&-fabulous on. Mina küll mitte. Pealegi…
…ei pea Sa üldse olema maailma parim
Ega võitnud aasta klienditeenindaja tiitlit. Varasem kogemus teeninduses on soovitatav, aga mitte määrav (Mul ei olnud). Otsutavaks ei ole ka sorav jutt ega ilus naeratus (Mul ei ole). Loeb huvi. Sinu huvi keskkonnateemade, jätkusuutliku tarbimise, eetilise rõivatööstuse ja veganluse suhtes. Üks neljast või nende kõigi. Küsi endalt, laiemas plaanis, miks Sa seda teha tahad ja mida Slows juurde õppida soovid. Sest…
…Sa õpid
Sellest ei pääse. Õpid tekstiilide, brändide, rõiva- ja moetööstuse inetu poole ja keskkonnateemade kohta. Õpid nähtud filmidest (vaata nt The True Cost) ja loetud raamatutest (nt Slave to Fashion). Kõige rohkem õpid…
…enda vigadest kogemustest
Ma olen loomult optimist. Nimetame neid nii.
Õpid Sulle esitatud ebaleva vastuse saanud küsimustest, valesti tagastatud rahast, kohmakalt kokkuvolditud t-särgist, veebipoe laoarvestuse haldamisest, inventuuri erroritest. Peaksid Su tööülesanded mingil hetkel muutuma kihilisemaks (hei, edutamine!), õpid ka koostööpartneritega suhtlemisest, uudiskirja ja blogipostituse koostamisest, ürituste korraldamisest, laikideta FB-postitusest. Inimeselt, kelle heaks Sa töötad. Neilt kes Sulle meeldivad. Ja nendelt kes Sulle ei meeldi ka.
Minu lemmikõppetund? Mitte et ma arvaks, et Sa nii koba oled, aga kui klient ulatab maksmiseks raha, ära haara selle asemel tema rahakotti.
See ei ole peen metafoor kogemata rohkema raha kasseerimise eest. See olen mina motoorses segaduses 2016. aasta Kellawärgil, kus ma esimest korda Slowga väljas olin. Aitäh lõbusa mälestuse eest, punase (?) rahakotiga naine.
Jah, Sulle tekivad lemmikud
Lemmikud klientide seas. Võib-olla on selleks armas vanaema, kes valib lapselapsele karatevõistluse esikoha puhul šokolaadi. Või too viisakas malbe neiu, kes üsna tihti külla satub. Päris kindlasti on see oma parimas eas konkreetse olemisega lihtne rekkamees, kes ennast ei häbene ja kes on oma ostetud t-särgi (ja Sinu võluva teenindusega, khm) nii rahul, et toob Sulle kohvikust tipiks tassi teed. Või kohvi. Oleneb, mida eelistad. “Vastavalt lõugadele!” nii ta ütleb. Ja ähvardab meepurgi kohvikupõrandale katki lüüa, sest see mäkerdas ta sõrmed ära…
Meil kõigil on lemmikud. Mitte ainult inimeste, vaid ka katsetatud toodete, hoolitsust vajavate toataimede ja kasside seas. Üks neist võidab päris kindlasti koha poe südames diivanil. Tee lemmikutele pai.
Ja mitte nii lemmikud
Need võivad olla inimesed, kes jätavad hooletusest talvel välisukse lahti. Kes ei küsi huvist, vaid ärapanemiseks või trollimiseks (“Kas need kondoomid on hobustele v?”). Kes vihastavad hindade peale. Sina ei pea end halvasti tundma. Neid ei kohta õnneks majas tihti. Aga ka neilt on võimalik õppida. Seda, milline Sa ise olla ei taha.
Pealegi on Sul ülemus, kes lubab nõmedikke pastakatega loopida.
Lisaks mõistvale ülemusele…
Saad Sa endale koha Tartu kõige ilusamas poes, kus on õhku, taimi, toredaid majalisi ja aega, et mõnel vaiksemal tunnil diivanil istudes turvaliselt akna taga liiklusõnnetusi jalutajaid jälgida. See hellitab Su ära ja siitmaalt tunduvad kõik teised kaubanduspinnad kuidagi klaustrofoobilised, närvilised ja ängistavad. V.a juhul, kui ei satu just mõnda šokolaadi- või raamatupoodi. Need on pea sama toredad kui Slow.
Kohtumiseni Sinuga uuel aastal, teisel pool letti 😉