Vesi vol 4: Maailma ookeani päev

Mingi hetk nooremas eas, veel siis, kui tähtsaid asju hoidsin samas sektsioonkapi alumises jaotuses, kus oli ka nukukorter, sain ma ilmselt mõnest filmist inspireeritud panema kirja asjad, mida ma oma elus jooksul teha tahaks. Selle nimekirjas päris eesotsas oli laevaga ookeani ületamine, sealjuures suure lootusega kuulda ja näha vaalasid. …

Loe lähemalt
SECO – taaskasutatud hõbedast ehted

Kodumaise ehtebrändi Seco ametlikuks sünniajaks on 2014. aasta september. Kui esialgu sai Seco alguse armastusest metalli vormimise ja ehete valmistamise vastu, siis mõne aastaga on nii bränd kui selle looja Jane Aus arenedes võtnud asjade valmistamise osas veidi konkreetsema hoiaku. …

Loe lähemalt
KLEAN KANTEEN – pudel terveks eluks

Klean Kanteeni roostevabast terasest joogipudelite lugu ulatub tagasi 2002. aastasse, mil Robert Seals, brändi asutaja ja leidur, asus põlve otsas valmistama esimest veepudeli prototüüpi. Roberti ettevõtmist võib omamoodi pidada teedrajavaks, arvestades et nullindate alguses ei olnud roostevabast terasest joogipudelid väga levinud. …

Loe lähemalt
Seep vs. dušigeel/šampoon

Mis on keskkonna, tervise ja praktilisuse seisukohalt mõistlikum – seep või dušigeel? Iga toote ja selle alternatiivi juurde käib rida plusse ning miinuseid, seepärast vaatame veidi lähemalt, mis erinevused on seebil ja vedelal šampoonil/dušigeel…

Loe lähemalt
Slow ja MUD Jeans: Teksanädal

Hetkest, kui avastasime sõnapaari circular economy ehk siis ringmajadnduse mudeli, oleme olnud vaimustuses. Peamine rõõmu allikas selles valdkonnas on aga bränd MUD Jeans, mis liisib klinetidele teksapüksid, võtab neid tagasi, teeb korda ja müüb vintage versioonina järgmisele õnnelikule või veel parem – töötleb ümber. …

Loe lähemalt
Q&A BioVegan: tervisest, keskkonnast ja pesupulbrist

Slow peamiseks müüdavaks kaubaks on rõivad ja meile on oluline, et need rõivad, kui nad kord Sinu juures õnneliku kodu on leidnud, ka kauaks ajaks ilusatena säiliks. Selle jaoks on eriliselt oluline rõivaid õigesti pesta ja ideaalis muidugi ka nii keskkonna- ja nahasõbralikult kui vähegi võimalik. Et me aga pesupulbri spetsialistid ei ole, siis küsisime järgi …

Loe lähemalt
Moerevolutsiooni nädalast ja armastusest rõivaste vastu

Moerevolutsiooni nädal. See oli üks tegus, tore, väsitav ja igati positiivne seitse päeva. Võtaks hetke, et vaadata tagasi, mis siis tehtud sai. …

Loe lähemalt
Moerevolutsiooni nädal 2017

Käes ta on, 24. aprill 2017 – neljas Rana Plaza kokkuvarisemise aastapäev ja seega ka neljas rahvusvaheline Fashion Revolution Week ehk moerevolutsiooni nädal. Mis toimub selle puhul Tartus ja Tallinnas ning kuidas sotsiaalmeedias kaasa lüüa, loe siit …

Loe lähemalt
ETHLETIC – Õiglane. Vegan. Jätkusuutlik.

Ethleticu tennised ei saanud alguse kalkuleeritud äriplaanist konditsioneeritud kontoriruumis. Jalatsi lugu algab pallist. Täpsemalt ühes Pakistani tootmishallis James Lloydi ja Dr. Martin Kunzi ideest luua esimene õiglaselt toodetud jalgpall maailmas. …

Loe lähemalt
TRANQUILLO – võtab asju rahulikult

Saksamaal pesitseva Tranquillo nimi peegeldab ka ettevõtte tegevuspõhimõtteid, mis tähendab rahulikku ja jätkusuutlikku lähenemist. Ühes praktilise tootevalikuga on Tranquillo viimase 13 aastaga entusiastlikult laienenud. …

Loe lähemalt
AUGUST – sooja nimega skandinaavia disain

August on rõivabränd milles ühinevad looduslikud kangad ning innovaatiline rõivadisain. Mugavuse, praktilisuse ning stiili vaheline harmoonia on Augusti disainiprotsessi tugikontseptsiooniks. …

Loe lähemalt
Heldimuspostitus praktikandilt – miks lahkun Slow’st kerge südamega

Arutasime möödunud aasta detsembris karjäärinõustajaga mulle võimalikke praktikakohti. Välistasin oma haridusele kohase tõlkimise, õpetamise, õmblemise ja rätsepatöö, sest hing tahtis midagi muud – teha disaini, olla disainer, valmistada midagi lisaväärtusega. Eriti vahva oleks see, kui praktika toimumiskohaks osutuks Aparaaditehas. …

Loe lähemalt
Kuidas poel läheb?

Mulle kunagi öeldi, et küsimusele “Kuidas läheb?” tuleb vastata motiveeritult “Hästi!” Ma ausõna üritasin, aga ma ei saa sellega hakkama. Mulle meeldib olla aus ja kui inimene juba küsib, siis peab ta ka valmis olema detailse vastuse jaoks. …

Loe lähemalt
UITPUIT – iseloomuga puidust ehted

Uitpuit on 2014 aastal asutatud bränd, mille missiooniks on säilitada loodust ja kasutada ära juba eelnevalt töödeldud väärispuitu. Brasiilia roosipuu on üks maailma väärtuslikemast ja ohustatumast puitudest …

Loe lähemalt
Tuli põleb, kedagi pole kodus

Istusin ühe eramaja alumisel korruse elutoa diivanil ja mõtlesin jätkusuutlikkuse üle. Oma toonase suhte jätkusuutlikkuse üle. Suhtekaemuse ajendiks oli minu vastas olev lukustatud uks, mille taga ei olnud kedagi, kuid mille alt kiirgav valguskuma viitas, et keegi, kes seal viimati toimetas oli enne võtme keeramist tule põlema jätnud.

Loe lähemalt
Vesi vol 3: Milleks raisata vett?

Me oleme siin blogis rääkinud sellest, kui palju vett kulub asjade tootmise peale ning ka sellest, kui palju me reostame meie veekogusid ja mis tagajärjed sellel olla võivad. Rahvusvahelise vee päeva (World Water Day) puhul räägime aga sellest, kuidas tulevikku vaadates võiks olukorda parandada. …

Loe lähemalt
ARRO DESIGN – huntidele, mitte daamidele

Aeglane mood ja skandinaavialik disain siitsamast Lõuna-Eestist. ARRO on naisteriiete bränd, mis keskendub minimalismile nii disainis kui mentaliteedis.
ARRO sai alguse ettevõtluse ja moemaailma mõistes üsna ebatavalisel eesmärgil – teha riideid, mida saaks kanda kaua, palju ja lõpuni. …

Loe lähemalt
KUNERT BLUE – kalavõrksukad

Kõrgkvaliteetsete moetoodete 100% jäätmetest loomine on piisavalt hull ja väljakutsuv idee, et see teoks teha. Vähemalt üle saja aastase kogemusega Saksa sukkpükstebrändi Kunerti jaoks, kelle keskkonnateadlik, vastutustundlik ja innovaatiline Kunert Blue sukkpükste kollektsioon on justnimelt valmistatud jäätmetest. …

Loe lähemalt
DEDICATED – jätkusuutlikkusele pühendunud tänavastiil

Dedicated sai alguse 2012. aastal, kui sõprade punt otsustas ühendada oma graafilise disaini, fotograafia, muusika ja popkultuuri huvi. Idee ajendiks oli asjaolu, et teistel tänavastiili kaubamärkidel puudus huvi eetilise tootmise ja keskkonna suhtes. …

Loe lähemalt
Slow seni suurim samm …

Slow astub vastu oma tegevuse järgmisele suurele sammule. Sellega seoses teeme väikese kokkuvõtte senistest ja mõtterännakute järgmistesse tegevustesse…

Loe lähemalt
Aafrika – moemaailma inspiratsiooniallikas ja prügimägi

Aafrika traditsioonilised mustrid ja rõivad. Need on viimastel aastatel moemaailmas kõvasti populaarsust kogunud, kiitust ja tunnustust saanud ning nii kiirmoe kettidele kui moemajadele suuri kasumeid toonud. Samal ajal, kui kohalik rõivatööstus ja käsitöö on peaaegu välja suretatud. …

Loe lähemalt
Miks ei ole olemas odavaid asju?

Jätkuks odavate asjade võimatuse üle jonnivale postitsele jõuame ka nüüd sinna, kuhu ma eelmist postitust kirjutades jõuda tahtsin – mõttekäiguni, mis kujundab toote hinna. …

Loe lähemalt
Roosa prügi päev

“Hallmark holiday,” ütlevad küünikud Ameerikas.

“Roosa prügi päev” viitas jäätmemajanduse õppejõud kord loengus valentinipäevale kui massitarbimispühale.

Loe lähemalt
Ei ole olemas odavaid asju!

Ütlust “Tasuta lõunaid pole olemas” teab igaüks. Ma lisaks teadvusesse ühe juurde: “Odavaid asju ei ole olemas”. Kui vaatad poes mis iganes asja ja Su esimene reaktsioon on mõelda, kui odav see on, siis tähendab see seda, et ilmsel keegi kuskil mujal on selle eest maksnud. …

Loe lähemalt