k u u l – vabadele hingedele

k u u l on kaasaegsele ja vabale hingele suunatud vabaajarõivaste bränd, mis hindab mugavust ja isikupära. Armastab loomingulisust ja piirideta mõtteviisi. Looduslikud hingavad materjalid ja lihtsad lõiked minimalistlikes värvikombinatsioonides, millele annavad omapära läbimõeldud detailid ja värvi iseloomulikud prindid.

k u u l on vabadus, olla sõltumatu, nautida hetke, elada poole tunni kaupa, armastada iseendast ja lasta oma hingel elada. Minimalistlikud unisex ja oversize lõiked on mugavad ning kestvad.

k u u l – Olen see kes olen. Olen päris! Olen nii nagu tahan. Eristun ja erinen.

k u u l brändi sünd

Brändi looja Raine Toss jaoks jaoks sai k u u l alguse personaalsest vajadusest luua endale mugavaid riideid ja armastusest loodusfotograafia vastu. Nii sündisid esimesed mugavad, minimalistlikud ja omapäraste disainprintidega tooted, mis said ruttu populaarseks ka sõprade seas.

Esimese suurema sammuna mindi tooteid müüma Positivus Festivalile, kust saadud positiivse tagasiside viis Tartu Loomemajanduskeskuse inkubatsiooniprogrammiga liitumiseni. LMK andis palju nõu ja juhiseid, kuidas bränd tööle panna ja 2017. aastal osales k u u l esimese kollektsiooniga “Urban Nature” Antoniuse moeetendusel, kust toodi koju peavõit.

Jätkusuutlikkus

Nüüdseks on k u u l enamat, kui bränd, see on eneseväljendusviis. Raine on alati pidanud lugu kvaliteetsetest ja mugavatest riietest, kuid mis ei ole ainult tarbeesemesed vaid kannaksid endaga kaasas mingisugust statementi või põhimõtet.

“Pean oluliseks jätkusuutlikku disaini, mis on läbimõeldud, vastupidav ja mida saab kanda mitmel erineval viisil erinevates situatsioonides. Naudin protsessi, mis sellega kaasneb.”

Uusi tooteid disainides on oluline, et tulemus oleks ideaalne. Ideaalne riietus mida kanda on ese, mis püsib võimalikult kaua algses vormis ning jätab võimalikult väikese jalajäle. Lisaks peab tootel olema mingi eriline kiiks — värv, print, lõige, detail.
Praktilisus, materjal, mugavus ja loomulikult see kuidas see kandajaga suhestub. Kuidas rõivas kandja omaks saab. Multifunktsionaalsus.

Toodete valmistamisel kasutatakse peamiselt looduslikke orgaanilisi kangaid ja materjale. Peetakse lugu jätkusuutlikust disainist ja minimalistliku tonaalsusega lõigetest, millele annavad eripära läbimõeldud detailid ja värvi k u u l disainprindid.

Kellele on k u u l?

k u u l on loodud inimesele, kes on julge, piirideta, enesekindel, väega. Ta on rebel, talle meeldib eristuda ja seda ka maailmale näidata. Ta on liikuv ja ambitsioonikas ning talle meeldib elada. Julgeb astuda erinevaid samme ja mida rohkem ta kardab, seda rohkem ta selle tee ette võtab. Keegi, kes võtab iga päeva nii, nagu poleks homset. Armastab mugavust, jätkusuutliku ja minimalistliku disaini.

“I’m real” kollektsioon

2019 aasta alguses esitles k u u l Creative Narva moeetendusel oma kolmandat kollektsiooni “I’m real”. Kollektsiooni loomisel tegi Raine koostööd kahe Kõrgem Kunstikool Pallas tekstiiliosakonna vilistlase Marta Tuulbergi ja Getter Tammega.

I’m real. I am who I am. I am real! I am what I want to be. I am distinguished and different. My roots are my strength. These are real and Estonian.

Olen see kes olen. Olen päris! Olen nii nagu tahan. Eristun ja erinen. Minu juured on minu tugevus. Need on ehtsad ja eestlastlikud.

Vabadus, olla sõltumatu, nautida hetke, elada poole tunni kaupa, armastada iseendast ja lasta oma hingel elada. Selleks, et nii elada pidi end vahepeal kaotama. Nüüd, on hing peatamatu, ta on julge, piirideta, valmis!

Olles eelmise kollektsiooniga ekslenud ja endalt küsinud “Or is it real?“, võtab bränd ette uudse tee. Et kõige paremini tunnetada oma jõudu on oluline tunnetada oma juuri, oma päritolu. Kes mind tõi? Kust ma tulen? Kellelt ma tulen? Olles seotud eestlaslike tavade ja rahvariietega tõlgendab kollekstioon “I’m real” traditsioonilise rahvarõiva ümber ning toob selle uudselt kaasaegsesse tänavapilti. Inspiratsiooni on ammutatud rahvarõivale omastest puhvis käistest, pikkadest kuubedest, pikitriibulistest seelikutest.

Kollektiooni juures oli oluline jääda truuks brändi olemusele seega rõhutatakse ja peetakse oluliseks sooneutraalsust, multifunktsionaaselt kantavust ja oversize lõikeid. Minimalistlikud värvikombinatsioonid ja sublimatsioon print on k u u l ile omased ning kanduvad ka uude kollektsiooni. Kuigi traditsiooniliselt kasutati rahvariietel rohkelt villast ja linast materjali on tänapäeval populaarsemad orgaanilised kangad ning seetõttu on kasutatud enamjaolt GOTS sertifitseeritud puuvilla.

Slow valikust leiad k u u l loomingu minimalistlikud, kuid pisikeste omapäradega GOTS sertifitseeriud puuvillast tooted