Värvirohke Saksamaa ja üllatav Belgia

Buchholz. Berlin. Antwerp. Brüssel. Need olid minu äsja lõpule jõudnud “puhkuse” sihtkohad. Päris-päris puhkuseks saab nendest nimetada aga vaid seda esimest sihtkohta. Mu kallis kodu aastal 2015, kuhu ikka ja jälle rõõmuga naasen. Kõik muu oli aga selline töine puhkus, mille avastusi ka teiega jagada tahaks. …

Loe lähemalt
Väljakutse: #seitsepäevamustata

Riided on keerulised. Nagu ka keemia mu jaoks. Kuid kui keemia teeb mõne jaoks huvitavaks eksperimenteerimine, siis sama moodi teen mina vahel lõbusaks oma garderoobi – katsetega. . …

Loe lähemalt
Tekstiilitööstuse murekoht: kangaste värvimine

Ei kujutaks ju maailma ette ilma värvideta. Või siis seda, et meil poleks võimalik täita oma garderoob värvidest pakatava valikuga. Tegu on järjekordselt teemaga, mille peale igapäevaselt ei mõtle, kuid ometigi puutume sellega kokku oma elus vältimatult. Riideid kanname ju igaüks.
Tänapäeval on 90% kangastest värvitud sünteetiliselt. …

Loe lähemalt
Moenarratiiv Punamütsikesest ja 52-st jahihooajast

Kes ei teaks Punamütsikest. Tema elu võis olla teinekord keeruline, aga riietumine oli see-eest alati lihtne. Moes kehtis kaks hooaega: kevad-suvi ja sügis-talv ning Punamütsikese peanuppu ehtis vastavalt kaks mütsi. Tal oli stiili, ajatut ja isikupärast. Tema elu oli sündmusterohke ja põnev, selles oli alati aega metsasörgiks, oma tee leidmisek …

Loe lähemalt
Igav liiv ja tühi väli

Mõni pageb metsa. Teine jalutab mägedes. Kolmas armastab merd. Neljandad hooravad terve biosfääriga (tõsijutt, ökoseksualism on trendijoones). Mulle meeldivad kõrbed…

Loe lähemalt
ELLEN RICHARD – suund minimalistlikuma elustiili poole

Ellen Richard on disaineri esivanematest inspireeritud kaubamärk, mis lähtub põhimõttest, et vähem on rohkem. Tooted on naturaalsetest kangastest ning toodetud kohalike Eesti tootjate poolt.

Loe lähemalt
Vesi vol 4: Maailma ookeani päev

Mingi hetk nooremas eas, veel siis, kui tähtsaid asju hoidsin samas sektsioonkapi alumises jaotuses, kus oli ka nukukorter, sain ma ilmselt mõnest filmist inspireeritud panema kirja asjad, mida ma oma elus jooksul teha tahaks. Selle nimekirjas päris eesotsas oli laevaga ookeani ületamine, sealjuures suure lootusega kuulda ja näha vaalasid. …

Loe lähemalt
SECO – taaskasutatud hõbedast ehted

Kodumaise ehtebrändi Seco ametlikuks sünniajaks on 2014. aasta september. Kui esialgu sai Seco alguse armastusest metalli vormimise ja ehete valmistamise vastu, siis mõne aastaga on nii bränd kui selle looja Jane Aus arenedes võtnud asjade valmistamise osas veidi konkreetsema hoiaku. …

Loe lähemalt
KLEAN KANTEEN – pudel terveks eluks

Klean Kanteeni roostevabast terasest joogipudelite lugu ulatub tagasi 2002. aastasse, mil Robert Seals, brändi asutaja ja leidur, asus põlve otsas valmistama esimest veepudeli prototüüpi. Roberti ettevõtmist võib omamoodi pidada teedrajavaks, arvestades et nullindate alguses ei olnud roostevabast terasest joogipudelid väga levinud. …

Loe lähemalt
Seep vs. dušigeel/šampoon

Mis on keskkonna, tervise ja praktilisuse seisukohalt mõistlikum – seep või dušigeel? Iga toote ja selle alternatiivi juurde käib rida plusse ning miinuseid, seepärast vaatame veidi lähemalt, mis erinevused on seebil ja vedelal šampoonil/dušigeel…

Loe lähemalt
MĀRA Naturals – Läti jumalannalt

2015. aastal loodud MĀRA on Läti bränd, mille idee on inspireeritud sealse looduse ilust – suurtest metsadest, Balti merest ning järvede ja jõgede maagilisest sügavusest. Läti mütoloogiast on inspireeritud ka brändi nimi MĀRA, keda kehastab jõuline looduses elav jumalanna, kes kannab endas tervise kaitsja ja üldise heaolu eest vastutaja rolli. …

Loe lähemalt
Slow ja MUD Jeans: Teksanädal

Hetkest, kui avastasime sõnapaari circular economy ehk siis ringmajadnduse mudeli, oleme olnud vaimustuses. Peamine rõõmu allikas selles valdkonnas on aga bränd MUD Jeans, mis liisib klinetidele teksapüksid, võtab neid tagasi, teeb korda ja müüb vintage versioonina järgmisele õnnelikule või veel parem – töötleb ümber. …

Loe lähemalt
Q&A BioVegan: tervisest, keskkonnast ja pesupulbrist

Slow peamiseks müüdavaks kaubaks on rõivad ja meile on oluline, et need rõivad, kui nad kord Sinu juures õnneliku kodu on leidnud, ka kauaks ajaks ilusatena säiliks. Selle jaoks on eriliselt oluline rõivaid õigesti pesta ja ideaalis muidugi ka nii keskkonna- ja nahasõbralikult kui vähegi võimalik. Et me aga pesupulbri spetsialistid ei ole, siis küsisime järgi …

Loe lähemalt
Moerevolutsiooni nädalast ja armastusest rõivaste vastu

Moerevolutsiooni nädal. See oli üks tegus, tore, väsitav ja igati positiivne seitse päeva. Võtaks hetke, et vaadata tagasi, mis siis tehtud sai. …

Loe lähemalt
Moerevolutsiooni nädal 2017

Käes ta on, 24. aprill 2017 – neljas Rana Plaza kokkuvarisemise aastapäev ja seega ka neljas rahvusvaheline Fashion Revolution Week ehk moerevolutsiooni nädal. Mis toimub selle puhul Tartus ja Tallinnas ning kuidas sotsiaalmeedias kaasa lüüa, loe siit …

Loe lähemalt
ETHLETIC – Õiglane. Vegan. Jätkusuutlik.

Ethleticu tennised ei saanud alguse kalkuleeritud äriplaanist konditsioneeritud kontoriruumis. Jalatsi lugu algab pallist. Täpsemalt ühes Pakistani tootmishallis James Lloydi ja Dr. Martin Kunzi ideest luua esimene õiglaselt toodetud jalgpall maailmas. …

Loe lähemalt
TRANQUILLO – võtab asju rahulikult

Saksamaal pesitseva Tranquillo nimi peegeldab ka ettevõtte tegevuspõhimõtteid, mis tähendab rahulikku ja jätkusuutlikku lähenemist. Ühes praktilise tootevalikuga on Tranquillo viimase 13 aastaga entusiastlikult laienenud. …

Loe lähemalt
AUGUST – sooja nimega skandinaavia disain

August on rõivabränd milles ühinevad looduslikud kangad ning innovaatiline rõivadisain. Mugavuse, praktilisuse ning stiili vaheline harmoonia on Augusti disainiprotsessi tugikontseptsiooniks. …

Loe lähemalt
Heldimuspostitus praktikandilt – miks lahkun Slow’st kerge südamega

Arutasime möödunud aasta detsembris karjäärinõustajaga mulle võimalikke praktikakohti. Välistasin oma haridusele kohase tõlkimise, õpetamise, õmblemise ja rätsepatöö, sest hing tahtis midagi muud – teha disaini, olla disainer, valmistada midagi lisaväärtusega. Eriti vahva oleks see, kui praktika toimumiskohaks osutuks Aparaaditehas. …

Loe lähemalt
Kuidas poel läheb?

Mulle kunagi öeldi, et küsimusele “Kuidas läheb?” tuleb vastata motiveeritult “Hästi!” Ma ausõna üritasin, aga ma ei saa sellega hakkama. Mulle meeldib olla aus ja kui inimene juba küsib, siis peab ta ka valmis olema detailse vastuse jaoks. …

Loe lähemalt
UITPUIT – iseloomuga puidust ehted

Uitpuit on 2014 aastal asutatud bränd, mille missiooniks on säilitada loodust ja kasutada ära juba eelnevalt töödeldud väärispuitu. Brasiilia roosipuu on üks maailma väärtuslikemast ja ohustatumast puitudest …

Loe lähemalt
Tuli põleb, kedagi pole kodus

Istusin ühe eramaja alumisel korruse elutoa diivanil ja mõtlesin jätkusuutlikkuse üle. Oma toonase suhte jätkusuutlikkuse üle. Suhtekaemuse ajendiks oli minu vastas olev lukustatud uks, mille taga ei olnud kedagi, kuid mille alt kiirgav valguskuma viitas, et keegi, kes seal viimati toimetas oli enne võtme keeramist tule põlema jätnud.

Loe lähemalt
Vesi vol 3: Milleks raisata vett?

Me oleme siin blogis rääkinud sellest, kui palju vett kulub asjade tootmise peale ning ka sellest, kui palju me reostame meie veekogusid ja mis tagajärjed sellel olla võivad. Rahvusvahelise vee päeva (World Water Day) puhul räägime aga sellest, kuidas tulevikku vaadates võiks olukorda parandada. …

Loe lähemalt
ARRO DESIGN – huntidele, mitte daamidele

Aeglane mood ja skandinaavialik disain siitsamast Lõuna-Eestist. ARRO on naisteriiete bränd, mis keskendub minimalismile nii disainis kui mentaliteedis.
ARRO sai alguse ettevõtluse ja moemaailma mõistes üsna ebatavalisel eesmärgil – teha riideid, mida saaks kanda kaua, palju ja lõpuni. …

Loe lähemalt